نوشته شده توسط : محسن
  • 0

دعاهای شب عید فطر,نمازهای شب عید فطر

اعمال شب عید فطر

 عید فطر، عید اولیای الهی است ،از جمله لیالى شریفه که در فضیلت و ثواب عبادت و احیای آن احادیث بسیار وارد شده است.

عید فطر، عید اولیای الهی است ،از جمله لیالى شریفه است و در فضیلت و ثواب عبادت و احیای آن احادیث بسیار وارد شده و روایت شده است که آن شب کمتر از شب قدر نیست و از برای آن چند عمل است :



:: برچسب‌ها: عید فطر، اعمال, ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان گفت: حفظ وحدت اصلی ترین وظیفه ملت و مسئولین در شرایط حساس کنونی منطقه است.

جانشین فرمانده کل ارتش روز جمعه در حاشیه برگزاری راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس افزود: نخستین و اصلی ترین وظیفه ای که ما در شرایط کنونی منطقه داریم حفظ وحدت است و مردم باید وحدت خودشان را حفظ کنند و همه گوش به فرمان مقام معظم فرماندهی کل قوا داشته باشیم.
وی با بیان این مطلب که امروز همه سعادت و قوت و استحکامی که نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری است، افزود: ان شاءالله ملت بزرگ و سرافراز ایران تا وقتی که در این مسیر حرکت کرده و گوش به فرمان رهبری داشته باشند، از این قوت و استحکام برخوردار خواهند بود.


:: برچسب‌ها: اخبار ف ارتش ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن
  • 0

میزان فطریه سال 96

آیت‎الله العظمی نوری همدانی، آیت ‌الله جوادی ‌آملی، آیت‌الله مکارم شیرازی و ... مبلغ زکات فطره و کفاره روزه‌ سال 96 را مشخص کردند.

مبلغ زکات فطره و کفاره سال 96 اعلام شد.به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین شمس مدیر دفتر حضرت آیت‎الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» از اعلام مبلغ زکات فطره و کفاره روزه‌ سال 96 از سوی معظم‎له خبر داد.
 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شمس، مدیر دفتر حضرت آیت‌‌الله ‎العظمی نوری همدانی«مد ظله» بیان داشتند: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات به اطلاع می‌رساند طبق نظر مبارک مرجع عاليقدر حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته پرداخت قیمت 3 کیلو از گندم که 6 هزار تومان است کفایت می‌کند.
 وی افزود: چون از نظر معظم‌له قوت غالب قشری از انسان‌ها میزان است و اما اگر کسی خود مایل به پرداخت قیمت برنج باشد هر نوع از برنج باشد کافی است همچنین کفاره تأخیر یا عذر برای هر روز 2.000 تومان و عمدی  120.000 تومان معین شود.
 نظر آیت ‌الله جوادی ‌آملی درباره میزان فطریه
 مقدار فطریه سه کیلوگرم گندم، برنج، خرما و مانند آن یا پول آن که در هر مکانی قیمت خاص خود را دارد.
فطریه کسی که اول مغرب شب عید (نه غروب) نان‌خور کسی محسوب شود ،بر او واجب است. صرف نان او را در شب عید بخورد کافی نیست بلکه باید نان‌خور او حساب شود. بنابراین مهمانی که فقط افطار کسی را می‌خورد و نان‌خور او محسوب نمی‌شود، فطریه او بر میزبان واجب نمی‌شود.
کسی که پول فطریه را تا ظهر روز عید فطر ندارد، قرض کردن بر او واجب نیست. هر چند اگر قرض کند و اداء نماید؛ صحیح است. البته اگر قرضی نکرده باشد، بعد از دریافت حقوق باید فطریه را بپردازد.
 میزان فطریه از نظر آیت الله علوی گرگانی اعلام شد
زکات فطره امسال برای هر نفر از نظر این مرجع تقلید شیعیان بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ ۶ هزار تومان و براساس قوت غالب برنج خارجی، مبلغ پانزده هزار تومان و برنج ایرانی، مبلغ سی هزار تومان اعلام‌ شده است.
 منبع: yjc.ir

 



:: برچسب‌ها: : زکات فطریه، ترنم , ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن
  • 0

امیر سرتیپ حیدری گفت: سربازان ارتش شبانه روز با هوشیاری و تیز بینی به پاسداری از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخته و تمامی تحرکات و تهدیدهای دشمن را رصد و خنثی می کنند.

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در مراسم تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه های گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان گفت: 29 فروردین یادگار پیام تاریخی و سرنوشت ساز معمار بزرگ انقلاب برای تولد دوباره ارتش جمهوری اسلامی ایران است



:: برچسب‌ها: ارتش ، نیروی زمینی ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

تاثیر امگا 3 بر بدن , چربی های امگا 3

چربی های امگا 3 برای سلامت و تندرستی ما ضروری هستند

 چربی های امگا 3 برای سلامت و تندرستی ما ضروری هستند. اما تحقیقات اخیر نشان داده بسیاری از افراد، مخصوصا خانم ها دچار کمبود امگا 3 هستند و همین باعث می شود برخی علائم تحریک کننده مانند بدخوابی و خشکی پوست در آنها بروز کند، علاوه بر این خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز در این افراد افزایش می یابد.

 اما نگران نباشید.در بسیاری از موارد، این کمبود را می توان با تغییراتی ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی از بین برد. در ادامه نشانه هایی را می آوریم که در صورت مشاهده آنها متوجه کمبود امگا 3 در خود می شویم:



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

امیر سرتیپ پوردستان در ضیافت افطاری که با حضور جمعی از مسئولان و کارکنان ستاد ارتش در جمع سربازان وظیفه این ستاد برگزار شد، گفت:سربازان اسلام سینه های خود را آماج گلوله های دشمن می کنند تا امنیت را  ارزانی ملت خویش نمایند.

به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، در این ضیافت افطاری امیر سرتیپ دکتر احمد رضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش جایگاه سربازان در ارتش جمهوری اسلامی ایران را بسیار مقدس و محترم توصیف کرد و گفت:



:: برچسب‌ها: ارتش ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

 

آشنایی با خواص پرتقال,مواد مغذی سیب

پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین C می باشد

 

پرتقال به واسطه محتوای ویتامین C خود مشهور شده است، اما این آنتی اکسیدان را می توان در میوه ها و سبزیجات دیگر مانند سیب نیز پیدا کرد.

سیب و پرتقال دو میوه محبوب و پر استفاده در جهان هستند، اما شاید این پرسش مطرح شود که کدام یک بیشترین میزان مواد مغذی را ارائه می کند؟

 

احتمالا بارها شنیده اید که با مصرف یک عدد سیب در روز از مراجعه به پزشک بی نیاز خواهید شد. اما آیا می دانستید این ضرب المثل قدیمی در حقیقت از یک کمپین تبلیغاتی سرچشمه می گیرد؟ پیش از ممنوعیت در آمریکا، سیب به طور عمده برای تولید سرکه سیب استفاده می شد. با اعلام ممنوعیت در سال های دهه 1920، پرورش دهندگان سیب باید روش دیگری را برای فروش محصولات خود پیدا می کردند و از این رو، بازاریابی بر اساس فواید سلامت این میوه را آغاز کردند.

 

در مقابل، پرتقال مجبور نبوده است برای احیای خود مسیری مشابه با سیب را طی کند اما پرورش دهندگان این میوه با تبلیغات فراوان آن را به عنوان گزینه ای سالم برای آغاز روز معرفی کرده اند.

 

در ادامه با میزان مواد مغذی موجود در یک فنجان سیب و پرتقال بیشتر آشنا می شویم.

 

مواد مغذی سیب

یک فنجان سیب حاوی 65 کالری و 13 گرم قند است. این میزان قند برای یک وعده زیاد است، اما همانند بیشتر میوه ها، سیب محتوای قند بالا را با دوز سالم از فیبر متعادل می کند. فیبر به پردازش قند در بدن کمک می کند. یک فنجان سیب 12 درصد از فیبر روزانه مورد نیاز را تامین می کند.

 



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

 

مضرات نشاسته,آشنایی با خواص و مضرات نشاسته

نشاسته گلو را نرم می کند، سرفه و درد سینه را تسکین می دهد

 

نشاسته ماده‌ی پودری سفید رنگ و بدون بویی است که در دانه یا ساقه های زیرزمینی همه‌ی گیاهان می‌توانید ردپایی از آن بیابید.

 

گندم، ذرت و سیب زمینی از جمله گیاهانی هستند که نشاسته فراوانی در آن ها وجود دارد.

معمولاً از نشاسته برای انجام کارهای مختلف و به ویژه برای پخت و پز استفاده می‌شود. اگر از نشاسته به عنوان یک ماده غذایی برای تهیه انواع مختلف سس‌ها و چاشنی‌ها استفاده شود غلظت آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند. نشاسته نه تنها در صنایع غذایی بلکه در تولید پارچه و کاغذ، شستشوی لباس به روش صنعتی و همچنین به عنوان بستری برای کشت دانه های ژله ای و رشد مخمرها نیز کاربرد دارد.

 

وقتی شما از گیاهان نشاسته‌ای مانند سیب‌زمینی، گندم یا ذرت تغذیه می‌کنید، نشاسته‌ای که در این گیاهان وجود دارد در بدن شما به قند تبدیل می‌شود و به این ترتیب شما می‌توانید از انرژی آن استفاده کنید. درست از همان لحظه‌ای که شما یک ماده غذایی سرشار از مواد نشاسته‌ای را داخل دهانتان قرار می‌دهید، با ترشح بزاق فرآیند تبدیل ماده نشاسته‌ای به ماده قندی آغاز می‌شود و با تجزیه نشاسته و تبدیل آن به قند، بدن می‌تواند از انرژی آزاد شده در نتیجه این فرآیند، انرژی مورد نیازش را تأمین کند. به همین سبب است که مواد گیاهی می‌تواند منبعی برای تأمین انرژی انسان‌ها و بسیاری از موجودات گیاه‌خوار باشد.

 

خواص نشاسته گندم

به نشاسته کشک گندم نیز می‌گویند.

* مغذی و کمی قابض است.

* سرمه‌ی آن با شیر زنان و یا سفیده‌ی تخم مرغ مسکن حرارت چشم و آبریزش آن است.

* نرم کننده ی سینه و ضد خفقان می باشد.

 

* نشاسته گلو را نرم می‌کند، سرفه و درد سینه را تسکین می‌دهد.

* خوردن پخته‌ی آن با نبات و روغن بادام نیم گرم مانع خونریزی سینه است. 

* تنقیه‌ی آن جهت زخم معده و ضماد آن با سرکه جهت رفع خناق و ورم های گرم مخصوصا ورم های لثه مفید است.

 

* مالیدن آن با زعفران روی محل نیش حشرات سمی نافع است.

* مواد مغذی آن کم بوده، خوردن آن شهوت را کم می‌کند و دیرهضم می‌باشد.

 

روش تولید نشاسته در کارخانجات

ابتدا گندم در کارخانجات آرد، به آرد مخصوص تهیه نشاسته (آرد 23%) تبدیل می‌شود. در بدو ورود آرد مورد آنالیز آزمایشگاهی قرار گرفته و در صورت تأیید کلیه فاکتورها مورد پذیرش قرار می‌گیرد. آرد با آب به نسبت 1 به 10 در دستگاه خمیر ساز مخلوط شده پس از گذراندن دوره خواب خمیر در دستگاه مخصوص، مورد شستشو قرار می‌گیرد و دو محصول شیرابه نشاسته (مایع) و گلوتن (خمیر) به دست می آید.

 

شیرابه نشاسته پس از جداسازی ناخالصی‌هایش و گذراندن از دستگاه‌های مخصوص به شکل نشاسته کیکی در می‌آید. این کیک‌ها پس از قطعه قطعه شدن به داخل خشک کن‌های ثابت به شکل شاخه های نشاسته در می‌آید که در کارتن یا بسته های سلفونی بسته‌بندی و راهی بازار مصرف می‌شوند.

 

نوع پودر خوراکی و صنعتی نشاسته از عبور نشاسته از فلاش درایر به دست می آید؛ و اما خمیر گلوتن وارد خشک کن شده و به صورت پودر بسته بندی می گردد.

 

منبع : narkhabar.ir



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

 

خواص طالبی و گرمک,فواید گرمک

طالبی یكی از غنی ترین میوه های حاوی ویتامین ث است

 

• طالبی یكی از بهترین منابع ویتامین آ است و مملو از بتاكاروتن بوده كه در بدن تبدیل به ویتامین آ می شود. بتاكاروتن یك آنتی اكسیدان بسیار عالی است كه از سرطان پیشگیری می كند، كلسترول را كاهش می دهد و درصد بیماری های قلب و عروق را به طرز چشمگیری كم می كند.

 

• این ویتامین در بهبود بینایی و حفظ سلامت و طراوت پوست، نقش ارزنده ای دارد. به علاوه بتاكاروتن بالای طالبی، مانع بروز آب مروارید در سالمندان می شود. طالبی همچنین حاوی ویتامین ث و علاوه بر آن، مواد مغذی دیگری مثل پتاسیم، اسید فولیك، فیبر، منیزیم، ید و ویتامین های ب6 است.

 

• وجود مجموعه‌ای از ویتامین ها، به خصوص ویتامین های گروه ب در این میوه، آن را به ماده ای بسیار خوب برای تنظیم متابولیسم در بدن تبدیل كرده و از این رو میوه ای بسیار مفید برای افزایش وزن كودكان و نوجوانان و افراد لاغر است.

 

• طالبی میوه ای خنک و اشتها آور است و به دلیل دارابودن درصد بالای آب، فیبر و مواد معدنی مناسب، ادرارآور و ملین است.

 

• مصرف این میوه همچنین به افرادی كه از كم خونی رنج می برند، توصیه می شود. مطالعات نشان داده است كه افرادی كه از آسم رنج می برند، در صورت استفاده از میوه هایی كه خاصیت آنتی اكسیدانی بالایی دارند، كمتر دچار حملات تنفسی می شوند. از این رو مصرف طالبی برای كسانی كه سل ریوی دارند، مفید است.

 

• طالبی و گرمک به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر برای كسانی كه از یبوست رنج می‌برند، مفید است.

 

• همچنین میوه هایی كه پتاسیم بالایی دارند نظیر طالبی، موز، سیب و... از بروز نارسایی قلبی جلوگیری كرده و در صورت بروز، از شدت آن می كاهند. از آنجا كه كلسترول، فشارخون و هموسیستیئن بالا، زمینه ساز بروز بیماری های قلبی هستند، مصرف طالبی به دلیل دارابودن مواد مغذی برای كنترل این سه فاكتور، مفید است و در سلامت قلب نقش كارآمدی دارد. البته افرادی كه از بیماری قند رنج می برند در مصرف طالبی باید جانب احتیاط را رعایت كنند.

 

همچنین دانشمندان با تحقیق بر پوست میوه‌هایی مثل خربزه و طالبی دریافته اند كه پوست این میوه‌ها می تواند منبعی برای مسمومیت غذایی باشد؛ از این رو شستن كامل میوه‌ها بسیار توصیه می‌شود.

 

فواید تغذیه ای طالبی

طالبی یكی از بهترین منابع ویتامین آ است و مملو از بتا كاروتن است كه در بدن تبدیل به ویتامین آ می شود. در یك فنجان آب طالبی فقط 56 كالری انرژی وجود دارد ولی 129% نیاز روزانه ما به ویتامین آ را تامین می كند كه تاثیر آن در بهبود بینایی و پوست بدن بر همه واضح است.

 

طالبی یكی از غنی ترین میوه های حاوی ویتامین ث است. طالبی علاوه بر ویتامین های آ و ث حاوی مواد مغذی مفید دیگری مثل پتاسیم، فولات، فیبر، منیزیم، ید و ویتامین های ب6، ب3، ب5 و ب1 است.

 

خواص درمانی گرمک و طالبی

1- طالبی میوه ای اشتها آور است.

2- طالبی، ادرارآور، نرم كننده (ملین) و موجب طراوت و شادابی پوست بدن است.

 

3- خوردن طالبی، بعد از غذا برای درمان كم خونی مفید است.

4- مصرف طالبی برای كسانی كه سل ریوی دارند و یا مبتلا به یبوست و بواسیر هستند، مفید است.

 

5- گرمک سرشار از ویتامین های آ و ث و سلولز است.

6- گرمک ملین است؛ مخصوصاً برای كسانی كه از یبوست می نالند مفید است.

 

7- گرمک و طالبی، تشنگی را در تابستان تسكین می دهد.

8- گوشت طالبی برای تسكین سوختگی های سطحی و یا درمان ورم پوست موثر است.

 

9- آب طالبی برای نرم نمودن پوست مفید است.

 

احتیاط لازم در مصرف طالبی

1- كسانی كه مرض قند دارند باید در خوردن طالبی جانب احتیاط را رعایت كنند و کمتر مصرف كنند.

 

2- كسانی كه ورم معده دارند، نباید در مصرف طالبی زیاده روی كنند.

 

منبع : asriran.com



:: برچسب‌ها: خواص طالبی ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

میگو

 

 

میگوها از خانواده سخت پوستان هستند و غالبا در دریا زندگی می کنند. میگو مقدار قابل توجهی املاح ضروری به ویژه آهن و فسفر دارد که برای کودکان در حال رشد و زنان باردار بسیار مفید است.

 

میگو منبع عالی ویتامین B۱۲، ویتامین D، سلنیوم، پروتئین با کیفیت بالا، چربی های غیر اشباع و آهن و نیاسین است.

 

ویتامین D۳ به طور طبیعی در فراورده های حیوانی یافت می شود که غنی ترین آنها روغن ماهی است. سلنیوم در انواع غذاهای دریایی موجود است و آثار آنتی اکسیدانی آن در جلوگیری از سرطان موثر است.

 

سلنیوم در نوسازی و ترمیم بخش های تخریب شده DNA اهمیت دارد و در فعالیت آنزیم گلوتاتیون پراکسیداز دخالت دارد که در کبد مواد سمی را خنثی می کند.مصرف روزانه ۱۲۰ گرم میگو ۷/۸۱ درصد نیاز روزانه به سلنیوم را برطرف می کند.میگو حاوی آمینو اسید تریپتوفان است و این آمینو اسید در بدن تبدیل به نیاسین (ویتامین B۳) می شود و در کل نیاسین میگو را بالا می برد.

 

نیاسین نقش های بسیار متفاوتی در متابولیسم دارد در کمبود آن باعث ضعف عضلانی، بی اشتهایی، سوءهاضمه و بثورات جلدی می شود و کمبود شدید آن منجر به پلاگر همراه با خشکی پوست و تیرگی آن و پوسته ریزی و همچنین اسهال و البته مشکلات روحی روانی می شود.

 

همچنین با مصرف ۱۲۰ گرم میگو، ۴/۷۰ درصد نیاز روزانه ویتامین B۱۲ و ۸/۱۰ درصد نیاز روزانه ویتامین B۶ تامین می شود. از طرفی در هر ۱۱۰ گرم میگو ۲۰۰ میلی گرم کلسترول است اما نسبت LDL (کلسترول بد) به HDL (کلسترول خوب) با مصرف میگو کاهش می یابد.

 



:: برچسب‌ها: میگو، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1396 | نظرات ()