نوشته شده توسط : محسن
  • 0

 امام جمعه موقت تهران گفت: در سالیان متمادی انقلاب اسلامی نمونه های زیادی از نصرت الهی آشکار است.

آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران در جمع فرماندهان، مسئولین و کارکنان پایور و وظیفه دانشگاه افسری امام علی(ع) گفت: بر اساس آیه 40 سوره مبارکه انفال خداوند نعم المولی و نعم النصیر است و دلیل آن هم قدرت لایزال خداست که تمام جهان در قبضه قدرت اوست.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان افزود: در آیات 160 سوره مبارکه آل عمران و 116 سوره مبارکه صافات اشاره شده، یاری رساندن خداوند همیشه توام با پیروزی است و هرکس را خدا یاری نماید به موفقیت و پیروزی خواهد رسید



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ ای صادر و در آن ضمن گرامیداشت این روز، تاکید کرد: روز جهانی قدس روز فریاد آزادگان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و روز لبیک به فرمان امام خمینی (ره) بعنوان مبتکر این روز و معمار بزرگ انقلاب اسلامی ایران می باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است:
روز قدس روز به یاد آوری آرمان و هدف مقدس و بزرگ جامعه اسلامى در باز پس گیری قطعه ای جدا نشدنی از جهان اسلام است که توسط رژیمی جعلی با تبانی و همفکری دولت‌های استعماری به جهت سرکوبی و استعمار ملل اسلامی به اشغال در آمد تا همچون لکه ای ننگین دامان ملل آزاده و مسلمان جهان را آلوده کرده و به مانند غده ای سرطانی در بدنه امت اسلامی خود نمایی کند.



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,گادی آیزنکوت

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که حمله موشکی ایران به مواضع داعش در سوریه حامل این پیام برای جهان است که این کشور آمادگی استفاده از موشک‌های بالستیکش را دارد.

 به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه تایمزآواسرائیل ، گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در سخنرانی اش در کنفرانس سالانه هرتزیلیا تلاش کرد تا از اهمیت استفاده ایران از موشک های بالستیک در سوریه بکاهد و دقت این موشک ها را زیر سوال ببرد.

وی مدعی شد که تنها یک دو یا دو تا از این شش موشک شلیک شده به هدف مورد نظر اصابت کرده است و با این حال اذعان کرد که این موشک‌هی حامل پیام آمادگی ایران برای استفاده از موشک‌های بالستیکش برای جهان است.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی که به نظر می آید از عملیات موفقیت آمیز روز یکشنبه ایران به خشم آمده است ، در ادامه مدعی شد که دستاورد عملیاتی این حمله کمتر از آن چیزی است که در رسانه‌ها گزارش شده بود.

این در حالی است که روزنامه اورشلیم پست در گزارشی نوشت که حمله موشکی ایران اگرچه مواضع داعش را هدف قرار داده حامل پیامی برای عربستان و اسرائیل نیز هست.

مالکوم هوئنلین معاون دبیر کنفرانس روسای سازمان‌های یهودی – آمریکایی گفت: این حمله این پیام را می‌رساند که ایران می‌تواند پایگاه های آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد و به کشورهای عربی نیز فهماند که می‌تواند حملاتی این چنینی را انجام دهد. این حمله برای سعودی ها و آمریکایی ها و شاید برای اسرائیل حامل این پیام است.

 



:: برچسب‌ها: حمله موشکی ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن
  • 0

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی، آحاد کارکنان آجا و ملت شریف ایران اسلامی را به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت نمود.

به گزارش روابط عمومی ارتش، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی گفت و گویی ضمن دعوت آحاد کارکنان آجا و ملت شریف ایران اسلامی برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند روز قدس روز اسلام است لذا ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بر خود فرض می دانند در بزرگداشت روز قدس با همه ظرفیت به میدان بیایندتا مایه دلگرمی مبارزان و مردم فلسطین باشند.



:: برچسب‌ها: ارتش ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

دانشمندان پی‌ برده‌اند که دانه های گل پیچک در مقابل مقدار زیادی از اشعه‌ی ماوراء بنفش مقاوم است. این اکتشاف نشان می‌دهند که انواع مختلفی از گیاهان می توانند در سیارات مختلف و در اعماق فضا رشد کنند، این یک ایده‌ی شناخته شده به نام پان اسپرمیا می باشد.

 

کاشت گل پیچک در مریخ,کشف مقاومت گل پیچک

انواع مختلفی از گیاهان می توانند در سیارات مختلف و در اعماق فضا رشد کنند

 

بر اساس پان اسپرمیا حیات می تواند از طریق شهاب سنگ ها، دنباله دارها، سیارات و حتی سفینه های فضایی در کیهان پخش شود. و این اکتشاف نحوه‌ی انجام این کار را نشان می‌دهد. دیوید تپفر از مرکز تحقیقات ورسای فرانسه که یکی از اعضای تیم تحقیقاتی است می‌گوید: « ما نمی توانیم بگوییم برای فرضیه‌ی پان اسپرمیا شواهد در اختیار داریم اما می توانیم بگوییم با کشف مقاومت این دانه ها در برابر شرایط موجود در فضا این فرضیه محتمل تر خواهد بود.»

 

دانه‌های دیگر استفاده شده در این آزمایش به شدت سوختند که نشان می‌دهد دانه های پیچک مشخصه های خاصی دارند که باعث مقاوم شدن آنها شده است. دانه های این گیاه پس از قرار گرفتن شدید در معرض تابش نیز رشد کرده و به گیاه تبدیل شدند دانه های پیچک نسبتا بزرگ، با پوششی ضخیم می باشند و می تواند دهه ها پیش از آنکه جوانه بزند در خاک زمین سالم بماند و این همان دلیلی می باشد که برای شرکت در آزمایش در نظر گرفته شد.

 

محققان فکر می‌کنند فلاونوئیدهای موجود در پوشش دانه‌ که به عنوان یک ضدآفتاب طبیعی عمل می کنند می‌تواند نقش بزرگی در کمک به زنده ماندن دانه‌های پیچک داشته باشد. دانه های تنباکو و رشادی گوش‌موشی (آرابیدوپسیس تالیانا) نیز در این آزمایش مورد بررسی قرار گرفتند. این دانه ها از آزمایش سال ۲۰۰۹ گرفته شدند که یک از پنج دانه های این نوع ها توانستند پس از گذراندن ۵۵۸ روز در فضا، بر روی زمین جوانه بزنند.

 

اما برخلاف نتایج امیدوارکننده، دانه‌های رشادی گوش موشی و تنباکو نتوانستند دوز بیشتری از اشعه‌ی ماورابنفش را تحمل کنند و همگی از بین رفتند. بنابراین احتمالا بهترین دانه هایی که می توانیم در اولین سفرمان به مریخ با خود ببریم این ها نیستند. دانشمندان همچنین با بررسی دی ان ای دانه هایی که قبلا در فضا بوده اند متوجه شدند که قسمت کوچکی از کد ژنتیکی آنها آسیب دیده‌ است اما با این وجود آسیب با رشد دانه ترمیم می شود.



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

کره ماه نزدیک ترین همسایه کیهانی زمین و تنها قمر آن است، اما ماه فقط یک نور بزرگ زیبا در آسمان نیست بلکه ویژگی های منحصر به فرد و اعجاب آوری دارد.

 

شناخت ماه,دانستنی ها درمورد کره ماه

کره ماه نزدیک ترین همسایه کیهانی زمین و تنها قمر آن است

 

کره ماه تنها قمر سیاره زمین است که علاوه بر درخشندگی مسحورکننده اش ویژگی های جالب دیگری نیز دارد که پس از شرح چگونگی تشکیل این قمر در ذیل به شرح این خصوصیات غافلگیرکننده می پردازیم.

 

شکل گیری ماه

بر اساس نظریه غالب، کره ماه اندکی بعد از شکل گیری منظومه شمسی حدود ۴٫۵ میلیارد سال پیش با برخورد سنگی به اندازه سیاره مریخ به کره زمین به وجود آمد.

 



:: برچسب‌ها: کره ماه ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

قسمتی از اقیانوس اطلس که به شکل مثلثى در میان پورتوریکو، فلوریدا و برمودا واقع شده، تعریفی مبهم و شُهرتى ناخجسته دارد. این ناحیه که نام “مثلث برمودا” را برایش انتخاب کرده اند، با چندین مورد ناپدید شدگی در سال ۱۹۴۵ میلادی ارتباط داشته است. در این سال، گُردان متشکل از پنج هواپیمای نیروی دریایی آمریکا بدون باقی گذاشتن هیچ اثری ناپدید گشت.

 

خطر مثلث برمودا,خطرناک بودن مثلث برمودا

مثلث برمودا در قسمتی از اقیانوس اطلس که به شکل مثلث واقع شده است

 

اینکه چه بلایی بر سر آن هواپیما ها و حتی کشتی ها و هواپیماهایى که پس از آن در مثلث به ورطه نابودی کشیده شدند آمد، هنوز جای سؤال است. نظریات متعددی هم از رخدادهای ماورا طبیعی گرفته تا علمی – تخیلی مطرح شده اند. داده های ثبت شده توسط شبکه امنیت هوایی و گارد ساحلی ایالات متحده آمریکا(USCG) نشان می دهد که می توان بسیاری از موارد ناپدید شدگی را به فعالیت طوفان ها در ناحیهٔ مذکور یا وضعیت نا امن در خود وسایل حمل و نقل نسبت داد. در وب سایت USCG پاسخی برای پرسش زیر ارائه شده است: – آیا مثلث برمودا واقعاً وجود دارد؟

 

در بررسی های بعمل آمده از هواپیماها و کشتی های ناپدید شده در این ناحیه از اقیانوس اطلس، هیچ شواهدی مبنی بر نسبت دادن حوداث مشکوک به غیر ار علل فیزیکی کشف نشده است. به عبارت دیگر، فرآیند های عادی اقیانوسی و خطاهای ساده انسانی نقش اصلی را در بروز این رویدادها دارند؛ لذا مثلث برمودا دیگر سحرآمیز، شبهه برانگیز و خطرناک تر از سایر قسمت های اقیانوس پهناور نیست.

 



:: برچسب‌ها: مثلث برموردا ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

درمان بدن درد,دلایل بدن درد

لرز ناگهانی می‌تواند نشانه‌ی کمبود تغذیه‌ای و یا مراحل اولیه عفونتی باشد

 

عموماً، ابتلاء به عفونت‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا یا سرماخوردگی علت بدن درد و لرز می‌باشند. با این حال، در برخی موارد، این بیماری‌ها ممکن است همراه با افزایش درجه حرارت بدن نباشند. این مقاله فهرستی از بیماری‌هایی فراهم ساخته که ممکن است موجب لرز و درد بدن شوند بدون آنکه درجه حرارت بدن را بالا ببرند.

 

تب که در اصطلاح پزشکی به آن پیرکسیا (Pyrexia) گفته می‌شود، هنگامی رخ می‌دهد که دمای بدن بالاتر از حد طبیعی افزایش یابد. تب را به عنوان نشانه‌ای از وجود یک عفونت در نظر می‌گیرند. با این حال، عفونت همیشه باعث به وجود آمدن تب نمی‌شود. مواقعی وجود دارد که فرد علائم دیگری مانند درد بدن و لرز را بدون داشتن تب تجربه می‌کند.

 

در واقع، لرز، حس سرمایی است که به دلیل انقباض و انبساط سریع عضلات ایجاد می‌شود. هنگامی که فردی احساس سرما می‌کند، انقباض و انبساط سریع عضلات، به تولید گرما کمک می‌کنند. هر چند اغلب به دنبال لرز، تب می‌آید، اما زمان‌هایی وجود دارد که فرد تنها احساس سرما و بدن درد دارد. بخش‌های ذیل فهرستی از عوارضی آورده شده است که ممکن است موجب به وجود آمدن لرز بدون تب شوند.



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

کم‌کاری آدرنالنارسایی آدرنال, هایپر پلازی آدرنال

منیزیم برای سلامت آدرنال از اهمیت ویژه ای برخوردار است

 

غدد آدرنال از جمله غدد درون ریز بدن انسان هستند که وظیفه ترشح هورمون هایی مهم، از جمله آدرنالین و آلدوسترون و کورتیزول، را بر عهده دارند. هنگامی که یکی از این هورمون ها یا تعداد بیشتری از آنها به میزان کافی تولید نشوند، احتمال ابتلا به خستگی آدرنال افزایش می یابد.

 

در کنار احساس خستگی، از دیگر نشانه ها و علامت های نارسایی آدرنال می توان به بدن درد، کاهش وزن بدون دلیل، فشار خون پایین، خواب ضعیف، تحریک پذیری، مشکلات گوارشی، سبکی سر، و تغییر رنگ پوست اشاره کرد.

 

خستگی آدرنال را می توان با انجام آزمایش خون و آزمایش های ویژه تحریکی که می توانند سطوح ناکافی هورمون های آدرنال را نشان دهند، تشخیص داد.

 

متاسفانه، خستگی آدرنال مشکلی نیست که طی یک شب درمان شود. اگر با این شرایط دست به گریبان هستید باید صبور باشید و به رژیمی سفت و سخت که برای بازگرداندن عملکرد مناسب به غدد آدرنال نیاز است، پایبند باشید. برخی درمان های خانگی و تغییرات سبک زندگی می توانند به مبارزه با خستگی آدرنال کمک کنند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

 

ویتامین ب-کمپلکس

ویتامین های B نقش مهمی در سوخت و ساز سلولی به منظور حفظ سطح بالای انرژی انسان دارند. ویتامین B5 به تولید کوآنزیم A کمک می کند که به تنفس سلولی و شکستن چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدارت ها کمک می کند. ویتامین B6 به تولید هورمون های آدرنال کمک می کند، در شرایطی که ویتامین B12 به تولید انرژی، ترمیم سلول و حفظ و نگهداری گلبول های قرمز خون کمک می کند.

 

از این رو، بهبود مسیرهای متابولیکی از طریق تامین ویتامین های B مورد نیاز بدن می تواند به سادگی سطوح انرژی شما را تقویت کند و در کاهش خستگی آدرنال موثر باشد.

از جمله مواد غذایی با محتوای ویتامین B بالا می توان به غلات کامل، لوبیاها، غلات صبحانه غنی شده، و محصولات لبنی اشاره کرد.

همچنین، پس از مشورت با پزشک می توانید استفاده از مکمل های ب-کمپلکس را مد نظر قرار دهید.

 



:: برچسب‌ها: خستگی ، آدر نالین ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

از بین بردن میکروب معده, عوارض میکروب معده

علت میکروب معده، غذا، آب یا ظرف آلوده می باشد

 

هلیوباکتری یا میکروب معده، نوعی باکتری معده است. این موجودات ذره بینی می توانند وارد بدن شما شده و در دستگاه گوارش زندگی کنند. پس از چندین سال، باعث به وجود آمدن زخم معده یا زخم بخش بالایی روده کوچک می شوند.

 

برای برخی از افراد، عفونت ناشی از هلیوباکتر پیلوری باعث ابتلا به سرطان معده می شود. عفونت معده ناشی از میکروب معده (باکتری معده) شایع است. در حدود دوسوم جمعیت جهان این باکتری را در بدن خود دارند. برای اغلب افراد، این باکتری باعث به وجود آمدن زخم یا علائم دیگر نمی شود. در صورتی که این باکتری مشکلاتی را برای شما فراهم کرد، داروهایی وجود دارد که باعث کشتن این میکروب ها و کمک به التیام درد و زخم می شوند. با دسترسی بیشتر افراد به آب سالم و بهداشت، افراد کمتری نسبت به قبل به این باکتری معده مبتلا می شوند.

 

پس از ورود هلیوباکتری به بدن، به غشای معده حمله می کند، غشای معده از شما در برابر اسیدی که بدن برای هضم غذا استفاده می کند، محافظت می کند. وقتی باکتری معده آسیب قابل توجهی به غشای معده وارد کرد، اسید می تواند وارد غشا شود و باعث به وجود آمدن زخم معده گردد. زخم معده موجب خونریزی، عفونت و جلوگیری از حرکت غذا در دستگاه گوارش می شود.
علت میکروب معده، غذا، آب یا ظرف آلوده می باشد. این بیماری در کشورها یا جوامعی که فاقد سیستم فاضلاب مناسب هستند یا آب سالمی ندارند بیشتر شایع است. همچنین باکتری معده از طریق تماس با بزاق یا مایعات دیگر بدن فرد مبتلا به آن قابل سرایت است.

 

میکروب معده در کودکان شیوع بیشتری دارد و بسیاری از افراد در دوران کودکی به این بیماری مبتلا می شوند، اما این باکتری به بزرگسالان نیز قابل سرایت است. این باکتری ها برای سالیان زیادی در بدن زندگی می کنند و در اغلب موارد افرادی که مبتلا به آنها می شوند دچار زخم معده و علائم دیگر نمی شود. پزشکان به طور قطع نمی دانند که چرا تنها تعدادی از افراد پس از ابتلا به میکروب معده، زخم معده و غیره می گیرند.

 



:: برچسب‌ها: میکروب ، معده ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1396 | نظرات ()